FANDOM

Benzersiz bullpup tasarımı sayesinde kolayca hatırlanabilen, yüksek kapasiteli şarjörüyle ve düşük geri tepmesiyle P90, hareket halindeyken vurmak için mükemmel bir silahtır.
―Resmi açıklama

P90 veya ES C90, Counter-Strike serisinde yer alan bir hafif makineli silahtır.

Genel bakış

FN P90, bir Belçika yapımı bullpup şahsi savunma silahıdır. Eşsiz yatay şarjörü 50 adet 5.7×28mm taşır. Oyunda 50 adet taşır ve rezervde sadece 100 adet bulundurur ve uzun bir yeniden doldurma süresi vardır. $2350'lik fiyatıyla oyundaki en pahalı SMG'dir. P90, Suikast haritalarında Teröristler için mevcut değildir.

Profesyonel seviyede oyuncular yüksek fiyatından dolayı çok tercih etmese de, P90 rush'lamayı seven düşük seviyedeki oyuncular arasında çok popülerdir. Yüksek şarjör kapasitesi bu SMG'yi spreylemede ideal yapmaktadır.

Sürekli ateşte bile kontrol edilebilir bir geri tepmesi vardır. İsabet oranı Global Offensive 'de daha sonradan düşürülmüş olmasına rağmen orta mesafede yeterince iyidir fakat uzun mesafede isabetsizdir. Ayrıca isabet oranı hareket halindeyken fazla düşmez.

Diğer SMG'lere göre hasarı düşüktür. CS 1.6 ve CS:CZ 'de 1 kafadan vuruşla öldürmek imkansızdır. Zırh deliciliği iyidir, özellikle de Source 'da.

P90 diğer SMG'lerden ağırdır. Eski oyunlarda P90 kullanmak hafif bir hız düşümüne sebep olsa da (diğer SMG'ler hız düşümüne sebep olmaz), Global Offensive 'de oyuncu hızını orta seviyede düşürür.

Global Offensive 'de, diğer SMG'lerden farklı olarak, P90 standart leş ödülüne sahiptir.

Eski oyunlarda P90, Five-SeveN ile kullanıldığında kullanılan mermi sayısı iki silahtan da düşer. Global Offensive 'de cephane paylaşma durumu tamamen ortadan kalkmıştır. Ancak P90 bir hatadan dolayı 28 Nisan 2015 güncellemesine kadar bu durumu sürdürmüştür.

P90, hafif makineli silah tercih eden botların ana silahıdır.

Hasar değerleri

CS 1.6 ve CS:CZ
Hitbox Birincil Saldırı
Zırhsız Zırhlı
Kafa 80 60
Göğüs ve Kol 20 15
Karın ve Pelvis 25 18
Bacak 15 15
Kırmızı, ölümcül hasarı belirtir.
CS:S
Hitbox Birincil Saldırı
Zırhsız Zırhlı
Kafa 103 77
Göğüs ve Kol 25 19
Karın ve Pelvis 32 24
Bacak 19 19
Kırmızı, ölümcül hasarı belirtir.
CS:GO
Hitbox Birincil Saldırı
Zırhsız Zırhlı
Kafa 103 71
Göğüs ve Kol 25 17
Karın ve Pelvis 32 22
Bacak 19 19
Kırmızı, ölümcül hasarı belirtir.

Başarımlar

Silah
ES C90 Expert css ES C90 Ustası
ES C90 ile 1,000 düşmanı öldür.

Silah Uzmanlığı
P90 Expert csgo P90 Ustası
P90 ile 500 düşmanı öldür.