FANDOM

Öldürücü olmayan flaş bombası, sarsıntılı patlamanın içerisindeki birini geçici olarak kör eder ve kapalı alanlara baskını mükemmel hale getirir. Ayrıca yüksek sesle patlaması da ayak seslerini maskeler.
―Resmi açıklaması

Flaş bombası Counter-Strike serisindeki bir bombadır.

Genel bakış

Bütün CS oyunlarında Flaş bombası mevcuttur ve patladığında etrafa parlak bir ışık yayarak patlamayı gören bütün oyuncuları geçici olarak en fazla 5 saniyeliğine kör eder.

Counter-Strike: Source 'dan sonra flaş bombası patlamayla beraber sağır edici bir ses de yaymaya başlamıştır. In Counter-Strike: Global Offensive 'de flaş bombasının patladığını görmeyip de çok yakınından geçen oyuncular ve flaş bombasının patladığını çok uzaktan gören oyuncular çok kısa süreliğine kör ve sağır olmaktadır. Ayrıca sis bombasının içine atılmış bir flaş da işlev göstermektedir.

CS:GO 'nun 23 Ekim 2013 güncellemesiyle kör olan oyunculara gözlerini kollarıyla kapatma hareketleri eklendi. Bu özellik oyuncunun silah kullanmasını kısıtlamamaktadır. Ayrıca GOTV 'de bir maç izlerken üzeri çarpıyla kaplı bir göz simgesiyle "KÖR OLDU" yazısı çıkmaktadır. Körlük izleyen oyuncuyu etkilemez.

Counter-Strike 'ta flaş bombası elde tutulurken oyuncunun hareket hızı 250 birim/saniyedir, yani hız kaybı yaşanmaz. Ama Source ve GO 'da hareket hızı 245 birim/saniyeye düşer.

Global Offensive 'in PC sürümünde bütün bombalar üç farklı uzaklığa atılabilir. Ana ateş tuşunu kullanmak uzun mesafede atar, ikincil ateş tuşu bombayı yere bırakır ve iki tuşa aynı anda basmak orta mesafede atar. İki fare tuşuna art arda hızlıca basmak bu üç uzaklıktan farklı sonsuz uzaklık kombinasyonları yaratır.

Flaş bombasının oyuncuya teması Source ve GO 'da az bir hasar verir.[1]

Diğer bombaların aksine oyuncular aynı anda iki flaş bombası taşıyabilir (Basit Eğlence hariç). Condition Zero: Deleted Scenes 'de oyuncu üç tane birden taşıyabilir.

Deleted Scenes 'deki flaş bombası düşmanları ve takım arkadaşlarını "felç" eder.

Başarımlar

Öldürme
Blind Ambition css Kör Hırs
Flaş bombasıyla toplam 25 kişiyi öldür.
Blind Fury css Kör Hiddet
Flaş bombasıyla kör edilmişken bir düşmanı öldür.
Spray and Pray css Kör Ölüm
Flaş bombasıyla kör edilmişken iki düşmanı öldür.
Özel
The Road to Hell css Cehennem Yolu
Bir düşmanı kör et ve aynı düşman daha sonra takım arkadaşlarından birini öldürsün.

Mücadele Yetenekleri
64px Kör Hırs
Flaş bombasıyla 25 düşman öldür.
64px Kör Hiddet
Flaş bombasıyla kör edilmişken bir düşman öldür.
64px Kör Ölüm

Kaynakça

  1. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SnMwffT14BY

Kaynak hatası <references>'da tanımlanan "vid" adındaki <ref> etiketi önceki metinde kullanılmıyor.