FANDOM

Dust II (de_dust2), Counter-Strike serisindeki bomba imha haritalarından biridir.

Genel bakışEdit

Dust2 overview css.png

Anti Teröristler 'in iki görevi vardır: Teröristler 'in C4bombalama alanına kurmasını engellemek ya da Teröristler bombayı kurduktan sonra bombayı imha etmek. Harita Dust'ta da olduğu gibi Orta Doğu temalıdır.

Dust2 Counter-Strike 'taki en popüler haritadır ve serinin oyunla özdeşleşen haritasıdır.

Resmi açıklamaEdit

Anti Teröristler: Teröristlerin kimyasal silah kutularını bombalamasını engelle. Takım üyeleri hedef bölgelere kurulan bombayı imha etmek zorundadır.

Teröristler: Teröristler C4 'ü taşıyacaklardır ve sığınmacılar için olan meyve erzaklarından birini yok etmelilerdir.

Diğer Notlar: Görevde 2 adet meyve erzağı bulunmaktadır.

GeliştirmeEdit

Yayımlanmadan önceEdit

David Johnston'un Cobble haritası önceden oluşturduğu Dust 'ın başarısının devamı olarak görülse de Johnston gerçek bir "devam" haritası geliştirmek istemiştir. Dust2'nin alfa ve beta aşamalarında haritanın adı "Dust 3" idi. Bunun nedeni ise Johnston'un "bir film üçlemesinin üçüncü filmi her zaman ilki kadar güzel değildir" düşüncesinden gelmektedir. Fakat harita yayımlanmadan önce Jess Cliffe, Johnston ile konuşarak haritanın isminin Dust2 olmasının daha mantıklı olacağını söylemiştir ve harita şimdiki adını almıştır.[1]

Counter-Strike 1.1 GüncellemesiEdit

Counter-Strike 1.1 güncellemesiyle Dust2 resmî bir harita olmuştur.

Counter-Strike (Xbox)Edit

Dust II Counter-Strike Xbox 'da Counter-Strike: Condition Zero 'nun dokularını kullanır. Bu harita için resmî takımlar çöl kamuflaj üniformalı SEAL Team 6 ve Elite Crew 'dir.

Counter-Strike: Source Edit

Diğer haritalarda da olduğu gibi Dust2 grafiksel bir güncelleme almıştır ve Dust haritası ile çok benzerlik taşır. Ayrıca haritada bazı değişiklikler de yapılmıştır.

Counter-Strike: Global Offensive Edit

Haritanın dokuları iyileştirilmiştir. Örneğin zemin dokuları beton olmuştur.

Aslında Global Offensive 'de "A" bombalama alanındaki 'Goose' grafitisi kaldırılmıştır fakat daha sonra bir güncellemeyle tekrar eklenmiştir.

Bir güncellemeyle tahta kapılar metal ile değiştirilmiştir ve kapının delinmesi zorlaşmıştır.

Bu haritanın resmî takımları IDF ve Seçkin Tayfa 'dır.

BaşarımlarEdit

Counter-Strike: SourceEdit

HaritaEdit

Dust2 Map Veteran css.png Dust2 Haritasının Emektarı
DE_Dust2 haritasında 100 raunt kazan.

Counter-Strike: Global OffensiveEdit

Genel UzmanlıkEdit

Dust2 Map Veteran csgo.png Dust2 Haritasının Emektarı
Dust2 haritasında 100 raunt kazan.

Diğer bilgilerEdit

  • "Bombalama Alanı A"da "Goose" yazan bir grafiti bulunur. Bu grafiti Counter-Strike 'ın yapımcılarından Minh Le "Gooseman" e bir göndermedir.
    • Counter-Strike 1.6 'nın Dust2 haritasında iki gizli mesaj bulunur. Anti Terörist canlanma bölgesinde David Johnston 'ın yazdığı bir teşekkür notu bulunur. Ayrıca başka bir mesajda da haritayı Justing DeJong 'a adadığı da yazar.
    • Counter-Strike: Source 'da "Bombalama Alanı B"de duvarda Farsça "فریمن اینجا بود" yazısı bulunur. Anlamı ise "Freeman buradaydı" idir. Bu yazı Half-Life 'ın ana karakteri Gordon Freeman'e göndermedir.
  • Dust2 Counter-Strike serisindeki en popüler haritadır ve şuana kadar oluşturulmuş en popüler ve ikonik bomba imha haritası olarak görülür. Ayrıca birçok Counter-Strike turnuvası tarafından da bu harita seçilir.
  • CS:GO 'da iki bombalama alanındaki kutularda da Arapça "الفواكه" (al-fawakih) yazar. "Meyve" anlamına gelir. Haritada Teröristlerin amacı savaşla yıkılmış bir şehirdeki sığınmacıların erzağını yok etmektir.
    • Haritada CS: Source 'un okunuşu olan "سي اس سوس" ("Si As Sos") yazısı da bulunur.
    • Ayrıca Terörist canlanma bölgesinde yanmakta olan hurda bir araba bulunur ancak bu araba oyuncuya hiç bir hasar vermez, ateşle direk temas edilse bile.

GaleriEdit

KaynakçaEdit

  1. Johnsto - The Making Of: Dust 2

Also on FANDOM

Random Wiki