FANDOM

Counter-Strike: Global Offensive (kısaca CS:GO), Counter-Strike serisinin birinci şahıs nişancı oyunlarından biridir. Topluma 12 Ağustos 2011'de duyurulmuştur ve Valve Corporation ile Hidden Path Entertainment tarafından geliştirilmiştir. Oyun sonradan 21 Ağustos 2012'de Playstation 3, Xbox 360, Microsoft Windows ve OS X için ve daha sonradan da Linux için yayımlanmıştır.

Geliştirilmesi

Counter-Strike: Global Offensive ilk olarak Counter-Strike: Source 'un Hidden Path Entertainment tarafından Xbox 360 portu olarak başladı. Sonradan bunun seriyi genişletmek için bir şans olduğu fark edilir ve Valve bu projeyi tamamen yeni bir oyuna dönüştürür.[1]

Jess Cliffe 11 Ağustos 2011'de resmî Steam forumlarında "Global Offensive" ismini onaylamıştır[2] ve Valve 12 Ağustos 2011'de bunu resmî olarak duyurmuştur.[3]

Counter-Strike: Global Offensive Source motorunun en son sürümünü kullanır. Bir önceki oyunun başarısından sonra Valve, serinin en son oyununda hem eğlence için oynayan oyuncuları hem de rekabetçi oyuncuları bir araya toplamayı başarmıştır.

Valve betanın Ekim'de başlayacağını duyurmuştur fakat betanın önceki versiyonlarını oynamak için davet edilen profesyonel oyunculardan aldığı tepkilerden sonra betayı ertelemeye karar vermiştir.[4] 30 Kasım 2011'de kapalı beta yaklaışık 10.000 seçilmiş oyuncu ile başladı. Neredeyse bir yıl sonra Valve, 14 Ağustos 2012'de oyunu ön sipariş etmiş herkese betayı açtı.

Oyunun konsol versiyonları güncel değildir ve oyunun Steam'deki hali ile arasında farklar vardır. Valve'in bu sürümleri güncelleyeceği ya da güncellemeyeceği şimdilik bilinmemektedir.

Güncellemeler

Valve, oyunlarına sürekli güncellemeler eklemesi ile ünlüdür ve bu oyunlara CS:GO da dahildir. Beta sona erdiğinde Hidden Path Entertainment geliştirmeyi paylaşmayı sona erdirmiştir ama Valve bırakmamıştır ve şu ana kadar oyun için birçok güncelleme yayımlamıştır.

Silahlar ve Ekipman

Silahlar

Global Offensive 'de 8 yeni silah vardır ve eski silahlara da çeşitli değişiklikler yapılmıştır. Kalın yazılanlar Global Offensive ile tanıtılan silahlardır ve eğik yazılanlar da eski bir silahın yerini alan silahlardır.

Tabancalar

Teröristler
Anti Teröristler

* Daha sonra eklenmiş

Ağır silahlar

Teröristler
Anti Teröristler

Hafif makineliler

Teröristler
Anti Teröristler

Tüfekler

Teröristler
Anti Teröristler

* Daha sonra eklenmiş

Makineli tüfekler

Oyuna eklenmeden kaldırılan silahlar

Ekipman

Kalın yazılanlar serinin önceki oyunlarından hiçbirinde olmayan yeni ekipmanlardır. 

Teröristler
Anti Teröristler

Bombalar

Teröristler
Anti Teröristler

Haritalar

Global Offensive ilk yayımlandığında toplamda 16 resmî haritaya sahipti: 8 güncellenmiş klasik harita ve Silah Yarışı ile Yıkım modları için 8 tamamen yeni harita.

Bomba İmha

Rehine Kurtarma

Silah Yarışı

* Daha sonradan Silah Yarışı için de mevcut oldu.

Yıkım

Taraflar

Global Offensive 'de toplamda 14 eşsiz taraf vardır ve her birinin farklı konuşmaları ve seslendirmeleri vardır. Bütün tarafların beş farklı modeli vardır. Eski ve yeni karakterlerin karışımından oluşur.

Teröristler

Anti Teröristler

Oyuna Eklenmeden Kaldırılan Taraflar

Başarımlar

Ana madde: Başarımlar

Başarımlar, Counter-Strike: Global Offensive 'de Ödüller olarak da bilinir, Counter-Strike: Source 'tan alınmıştır.

Diğer bilgiler

  • Counter-Strike: Global Offensive 12 Ağustos 2011'de yayımlanmıştır, yani Counter-Strike 'ın bir mod olarak orijinal çıkış tarihinden (12 Haziran 1999) 12 yıl sonra (tam olarak 146 ay veya 4.444 gün).
  • Counter-Strike: Global Offensive resmî yayım tarihinde PlayStation Store'un PAL versiyonuna gelmemiştir. Sony gecikme için özür dilemiştir ve sorunu olabildiğince kısa sürede çözmeye söz vermiştir fakat sorunun nedenini açıklamamıştır.
  • Satın Alma Menüsü, Counter-Strike 'ın Xbox portu temellidir.
  • Counter Strike: Global Offensive, PEGI tarafından +18 olarak sınıflandırılan tek Counter-Strike oyunudur.
  • CS:GO simgesinde SCAR-H tutan bir AT görülebilir ve bu silah oyunda yer almamıştır.
  • Counter-Strike serisindeki diğer oyunların aksine CS:GO'da Teröristlerin rengi kırmızı yerine içine biraz turuncu karıştırılmış koyu sarıdır.

Kaynakça

  1. HLTV - CS:GO - What we know so far
  2. Steam Users' Forums - "Global Offensive"
  3. Announcement of CS:GO
  4. Valve delays Counter-Strike: GO beta
  5. CS:GO Blog - 12 JUN 2013
  6. 6,0 6,1 CS:GO Blog - 1 OCT 2012
  7. CS:GO Blog - 7 FEB 2013
  8. CS:GO Blog - 21 MAR 2013

Dış bağlantılar