FANDOM

Bu sayfa oyun olan Counter-Strike ile ilgilidir, oyun serisi için Counter-Strike serisi sayfasına bakın.

Counter-Strike (Half-Life: Counter-Strike ismiyle pazarlanmıştır), Minh Le ve Jess Cliffe tarafından ilk olarak Half-Life için bir mod olarak oluşturulan bir çok oyunculu birinci şahıs video oyunudur. Dördüncü beta ile Valve iki geliştiriciyi desteklemeye başladı ve onlara iş teklif etti. İkisi de kabul etti ve oyunun hakları Valve tarafından satın alındı. Bir yılı aşkın bir süre açık beta testinden sonra Counter-Strike 'ın perakende sürümü 8 Kasım 2000'de Sierra Entertainment tarafından Microsoft Windows için yayımlanmıştır. Serinin başından beri Counter-Strike: Condition ZeroCounter-Strike: Source ve Counter-Strike: Global Offensive gibi birçok devam oyunu ve yan oyun yayımlanmıştır.

Yapımı

Beta 

Oyun ilk olarak GoldSrc motorunda Half-Life modu olarak oluşturulmuştur ve büyük bir hayran kitlesi toplamıştır. Daha sonra da bağımsız olarak yayımlanmıştır.

Güncellemeler

8 Kasım 2000'de oyun beta aşamasından çıkarak resmî olarak tam lisanslı oyun ürün olarak yayımlanmıştır. Daha sonradan da birçok büyük güncelleme eklenmiştir. En son olanı ise 1.6'dır. 12 Eylül 2003'te Steam 'in yayımlanmasıyla[1] büyük güncellemeler gereksiz hale gelmiştir ve bunların yerine küçük güncellemeler yerleştirilmiştir.

Oynanış

Ana madde: Oynanış

Oyun, takım temelli ve hızlı akan bir oynanışa sahiptir ve serinin tüm oyunlarında da aynısı sürmüştür. Anti Teröristler ve Teröristler olarak iki takım vardır ve bu takımlar bir görevi yerine getirmek için birbirleriyle savaş halindedir. Orijinal Counter-Strike, Botlar olmadan sadece çok oyunculu oynanabilmektedir. Fakat bazı modlar oyuna botları eklemiştir ve botlar resmî olarak da Counter-Strike (Xbox) ve Counter-Strike: Condition Zero oyunlarında yer almıştır.

Çok oyunculu

Counter-Strike 'ın üst düzey rekabetçi çok oyunculu oynanışı vardır. Üç farklı oyun modu vardır ve her birinde farklı takımlar, görevler ve haritalar vardır. Ama bütün oyun modlarında Anti Teröristler ve Teröristler olarak iki takım vardır.

Oyun modları

Counter-Strike 'ta üç resmî oyun modu vardır:

Dördüncü bir oyun modu olan Kaçış, Counter-Strike Beta 'da yer almıştır. Bu oyun modu halen oynanabilmektedir fakat bütün resmî haritalar oyunun yayımlanışından önce kaldırılmıştır.

Haritalar

Counter-Strike 'ın en son sürümünde toplamda 25 resmî harita vardır.

Suikast

Rehine kurtarma

Bomba imha

Silahlar

Counter-Strike 'ta 25 silah vardır.

Yakın dövüş

Tabancalar

Av Tüfekleri

Hafif Makineler

Makineli tüfekler

Tüfekler

Ekipman

Bombalar

Çeşitli

Taraflar

Her takımda dört mevcut taraf vardır.

Teröristler

Anti Teröristler

Tepkiler

Counter-Strike, tüm zamanların en popüler oyunlarından biridir ve hala da en popüler Half-Life modudur. 3 Aralık 2008 tarihine göre, Counter-Strike 4.2 milyon perakende kopya satmıştır ve Half-Life ile Half-Life 2 dışındaki en çok satan Valve oyunu olmuştur. [2] Metacritic'te 11 incelemenin ortalaması olarak 88 puan almıştır.[3]

Ek bilgiler

  • Seçeneklerden "HD Modeller" etkinleştirilirse bütün oyuncu modelleri Counter-Strike: Condition Zero 'dakilerle değişir. Bilim adamı rehineler HD model alır fakat "ofis çalışanı" ve "inşaat çalışanı" modelleri değişmez.

Galeri

Kaynakça

  1. Steam Client Released
  2. Valve Reveals Lifetime Retail Sales
  3. Half-Life: Counter-Strike on Metacritic

Dış bağlantılar

Also on FANDOM

Random Wiki