FANDOM

CZ75'in tam otomatik bir türü olan CZ75-Otomatik, rakibinin silahını alarak durumu kendi lehine çevirmek için kısa vadeli ideal bir seçenektir. Fakat çok az bir cephaneye sahip olduğu için, güçlü bir tetik disiplini gerektirir.
―Resmî açıklama

CZ75-Otomatik, Counter-Strike: Global Offensive 'de yer alan ilk tam otomatik tabancadır, 12 Şubat 2014'te ilk deseninin de içinde yer aldığı Silah Kasası 3 ile birlikte yayımlanmıştır.

Genel bakışEdit

CZ-75, Çekoslovakya yapımı yarı otomatik tabanca olup Česká zbrojovka Uherský Brod (CZUB) tarafından 1976'dan beri üretilmektedir. Etkili menzili 60 metre olup dünyadaki en uzun menzilli tabancalardandır.

Global Offensive 'de kullanılan CZ 75, CZ 75B'nin sadece polisler ve askeri birimler için satılan CZ 75 Otomatik versiyonudur. Global Offensive 'deki tabanca şarjörde sadece 12 mermi tutar ve 12 tane de rezerv de tutar. Tabancanın leş ödülü rekabetçi modunda $100'dür ve basit eğlence modunda $50'dir.

CZ 75-Otomatik tabancasını kullanmak için ekipman menüsünden kuşanılması gerekir. Anti Teröristler için Five-SeveN 'ın yerine geçer ve Teröristler için ise Tec-9 'nın yerine geçer. Bu iki tabanca gibi CZ 75-Otomatik de keskin nişancılar arasında popülerdir ve birçok oyuncu tarafından tabanca rauntlarında kullanılır.

ÖzelliklerEdit

Bölge Ana Saldırı
Zırhsız Zırhlı
Kafa 131 101
Göğüs ve Kol 32 25
Karın ve Pelvis 40 31
Bacak 24 24
Kırmızı ölümcül vuruşları simgeler.

Ek bilgilerEdit

  • CZ 75-Otomatik, Counter-Strike serisindeki ilk tam otomatik tabancadır.
  • Tabanca ilk yayımlandığında P250'nin yerine geçmekteydi. Sonra gelen bir güncellemeyle birlikte Five-SeveN ve Tec-9'nın yerine geçti.
  • CZ75-Otomatik, Glock-18 ile aynı kalibre mermiye sahip olmasına rağmen (9x19mm Parabellum) Glock-18'den daha fazla hasar verir. Bunun sebebi muhtemelen silahların dengesini sağlamak amaçlıdır.
  • Bu silahın Teröristler tarafından satın alınabilmesi olağan dışı bir durumdur çünkü CZ75-Otomatik ana olarak polisler tarafından kullanılmaktadır, aynı durum Glock-18 için de geçerlidir ve bu durum, bu tabancaların elde edilebilmesini zorlaştırmaktadır. Fakat Teröristler'in bu tabancayı kara borsadan almış olması veya yarı otomatik bir CZ75 tabancayı CZ75-Otomatik'e dönüştürmüş olmasının imkanı da vardır.
  • Gerçek hayatta 9mm CZ75'in kapasitesi 16 mermiliktir. Oyunda 10 Aralık 2014 güncellemesinden önce kapasite .40 S&W CZ75 kapasitesiyle aynı olan 12'ydi. Güncellemeden sonra kapasite 8'e düşürülmüştür. Bu değişiklik daha sonradan tekrar geri alınmış ve kapasite 12'ye dönmüştür.
  • Bir güncellemeden önce bu tabancanın çekme animasyonu P250, P2000, Glock-18 ve Five-SeveN ile aynıydı.
  • CZ75-Otomatik'in yayımlanmasından önce, P250 tabanca rauntlarında en çok kullanılan tabancalardan biriyi. Ancak CZ75-Otomatik'in yayımlanmasından sonra tabanca raundunda P250 kullananların sayısı daha azalmıştır.[1]

Dış bağlantılarEdit

KaynakçaEdit

  1. Counter-Strike Blog: Balancing Act

Also on FANDOM

Random Wiki